Veelgestelde vragen
Nu ja, veel. Sommige vragen werden nooit gesteld, maar zijn gewoon leuk om te beantwoorden.
Simpel gesteld is storytelling verhalen gebruiken om een bepaald doel te bereiken. Dat kan zijn verbondenheid creëren, klanten overtuigen, een complex onderwerp verduidelijken… You name it!
Het is de oudste, meest versatiele én effectieve marketingtruc in de doos. De techniek overstijgt het digitale, is toepasbaar op eender welk publiek en niet gebonden aan één medium.
Het is ook dé manier om impact en gedrag te stimuleren. Hoe dat komt? Wel, we all live stories. We zijn letterlijk opgegroeid met verhalen (denk maar aan “er was eens..”) en leren om in verhalen te denken. Daarnaast zorgt storytelling ervoor dat er verschillende delen van je brein worden aangesproken, waardoor de boodschap blijft hangen. Stories stick!
Ab-so–luut. Storytelling leidt tot storyselling. Ze slaan een sterke brug tussen verkoper en consument.
Wie de juiste verhalen vertelt, wint ongetwijfeld het hart van de consument en krijgt er een klant bij. Sterker nog, je product is zelfs meer waard als je er een verhaal bij wordt verteld.
Bonuspunten: de kans is groot dat je er niet zomaar een klant bij krijgt, maar een loyale klant. Investeer je in authentieke marketing via storytelling? Dan kan je dus rekenen op een lange ROI.
Zeker weten! We hebben zowel klanten in de B2B sector als de B2C sector.
Storytelling gaat immers om connecties bouwen tussen mensen. Via verhalen begeleid je je publiek van situatie A (waar je bent) naar situatie B (waar je wil zijn). Dat beperkt zich niet tot een aankoop-verkoop context. Het kan bijvoorbeeld ook gaan om een motiverende speech voor je team of zelfs een promotiegesprek met je manager.
Wedden van wel? Angst voor verhaalloosheid is de grootste drempel voor velen. Niet podiumvrees of faalangst. Vaak denken we dat we geen verhalen hebben, of dat ze “te klein” zijn.
Wij zijn er om je gerust te stellen: hoe klein of groot, hoe dramatisch of vrolijk, … élk verhaal kan een publiek raken zolang het maar authentiek is.
Het probleem is vaak dus niet dat je geen verhalen hebt, maar dat je ze niet vindt. Via de juiste vragen, gaan wij samen met jou op zoek naar verhalen die jouw kernboodschap illustreren.
Je hoeft helemaal niet pusherig te communiceren om een eigen merk uit te bouwen. De sleutel ligt ‘m in het feit dat je dingen deelt die je oprecht interesseren en bezig houden.
Authenticiteit is een geschenk voor zowel de gever als ontvanger. Jij deelt iets waar je graag over vertelt of schrijft en de lezer voelt jouw enthousiasme. Win-win!
Het goede nieuws is dat wij mensen geboren storytellers zijn. We zijn groot gebracht met sprookjes en leren denken in termen van verhalen. Daarnaast is ons brein letterlijk gewired om verhalen te verwerken.
Het is dus een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en misschien een beetje theorie. Daar kunnen wij je gerust bij ondersteunen!
Nee hoor! We geloven rotsvast in het credo “schoenmaker, blijf bij je leest”. Als het gaat over storytelling en storydoing, dan moet je ons bellen. Als het gaat om uitvoering werken we samen met steengoede partners die passen bij jouw verhaal.
Zoals Dorien’s achternaam al doet vermoeden, vind je ons terug in de Koekenstad. Ofwel: Antwerpen. We doorkruisen met plezier de Belgische en Nederlandse wegen voor onze klanten. Straffe verhalen zijn de moeite waard.