Ons verhaal

Februari 2021, Voeren. 

De prachtige Voerstreek lijkt nog mooier bedekt onder een maagdelijk sneeuwtapijt. Goed gemutst en warm ingeduffeld stappen Lien en Chloé de witte bossen door. Terwijl de sneeuw onder hun voeten kraakt, lijkt er ook iets te knisperen binnenin de twee ambitieuze dames.

Chloé, ik voel dat het tijd is. Het kriebelt te hard. Ik wil springen!”, spreekt Lien uit. Ze kijkt Chloé vragend aan. “Dan moet je dat NU doen, Lien. Als je intuïtie je vertelt dat de tijd rijp is, dan is dat zo!“, antwoordt ze en Lien lacht opgelucht. Chloé glimlacht terug en denkt bij zichzelf “Moet ik mezelf dan niet dezelfde raad geven?“.

Een paar honderden meters verder draait ze zich abrupt om naar Lien. “Wat als we samen zouden springen?”. Lien huppelt naar voren, haakt Chloé aan haar arm en kirt enthousiast. “Ik weet al éxact wat we gaan doen!“. De twee draaien zich naar elkaar en roepen tegelijk uit: “Storytelling!” 

Twee geboren storytellers

Van kindsbeen af zijn Lien en Chloé gebeten door het verhalenvirus. Toneel, schrijven, presenteren,… De passie groeide samen met hen op. Lien presenteerde bij ATV, TV Oost en TV Limburg terwijl Chloé spotjes insprak van merken als Parship, Boursin en Efteling. In haar vrije tijd schrijft Chloé poëzie terwijl Lien haar reisverhalen publiceert in Chapeau Magazine. De twee hoefden dus niet lang na te denken over welke passie ze met de wereld zouden delen. Dat werd ongetwijfeld storytelling.  

Lien
Lien Verwimp
Business Development & Storytelling

Lien is een enthousiaste verhalenverteller die warm wordt van mensen en merken te verbinden. Ze begon haar carrière bij PR-bureau Sound of C en werkte er aan creatieve campagnes voor toeristische organisaties. De prachtige verhalen die over de hele wereld te rapen vielen, inspireerden haar om zelf reiservaringen neer te pennen. Dat doet ze vijf jaar later nog steeds als Hoofd Reisjournalist bij Chapeau Magazine. Elke twee weken kan je artikels van haar hand lezen. Ondertussen maakte de ambitieuze Limburgse een leerzame uitstap naar Unilever. Daar verbond ze merken als Lipton Ice Tea, Ben & Jerry’s en Cif met hun uniek publiek. Het gaf haar de nodige kennis en inzichten om ook andere merken en organisaties te helpen inspireren door de kracht van authentieke verhalen.

Aris & Totell
Chloé Van Elsen
Creatieve Strategie & Storytelling

Deze ambitieuze strateeg voelt zich als een vis in het water in een dynamische consultancy setting. Na ervaring op te doen bij internationale startups in Kopenhagen leidde haar carrièrepad naar Wunderman Thompson te Antwerpen. Daar zette ze haar eerste stappen in content marketing en reclamestrategie. Bijna 3 jaar later ruilde ze het vooraanstaande agentschap in voor de sprookjesachtige Efteling. Als Marketing Manager betoverde ze menig Belgische en Franse bezoekers met doordachte plannen en meeslepende campagnes. Toch voelde de jonge creatieveling dat haar “lang en gelukkig” lag te wachten bij het lonkende agentschapleven. Fast forward naar de historische winterwandeling met Lien. En de rest is geschiedenis…

Genoeg gelezen. Tijd om te praten!